Tiger Woods akui risau akan masa depan

By September 28, 2017



Tiger-Woods-Golf

Tiger Woods akui beliau tidak pasti bila dan sama ada beliau akan kembali ke golf kompetitif susulan rentetan masalah kecederaannya.

Bekas pemain nombor satu dunia itu tidak bermain sejak menarik diri dari Dubai Desert Masters pada bulan Februari dan kemudian menjalani pembedahan belakang yang keempat dalam tempoh tiga tahun dalam usaha untuk mengurangkan kesakitan.

Beliau masih dengan beberapa cara kembali ke Jelajah PGA dan dengan beliau masih di bawah pemerhatian tetap oleh pakar bedahnya, hanya dibenarkan untuk memukul pukulan pendek.

Soalan yang tidak dapat dielakkan telah mula ditanya berkenaan masa depan pemain berusia 41 tahun itu dan ia kelihatan sangat mustahil beliau akan dapat menutup lagi jurang 18 mata keseluruhan major Jack Nicklaus.

Seperti yang dilakukannya pada Piala Ryder tahun lalu, Woods bertindak sebagai pembantu kapten dalam saingan Piala Presiden minggu ini yang akan berlangsung pada hari Khamis di Liberty National, New Jersey.

Pemain dari Amerika Syarikat itu ditawarkan pada odds 1.30 pilihan untuk memenangi kejohanan untuk kali ke-10, dengan pasukan antarabangsa pada odds 4.50 dan seri pada odds 13.00.

Bercakap kepada media pada hari Rabu, Woods mengesahkan risau bahawa ada kemungkinan dia mungkin akan bergelut untuk bersaing lagi.

“Ya, sudah tentu. Saya tidak tahu bagaimana masa depan saya,” katanya.

“Saya tidak tahu apa makna 100 peratus (sihat) selepas lapan pembedahan, namun saya akan cuba sehampir mungkin dengan nombor itu.

“Kesakitan telah hilang tetapi saya tidak tahu bagaimana prestasi bermain golf saya nanti, kerana saya belum membuat pukulan golf. Perkara pertama sekarang adalah tunggu apa kata pakar bedah.

“Saya masih berlatih, semakin kuat, tetapi saya tidak melatih otot golf saya kerana saya tidak melakukan latihan yang berkaitan dengan golf.”