Jurgen Klopp: Reds mampu perbaiki masalah pertahanan

By October 23, 2017



4/5 - (1 vote)

Jurgen-Klopp-Liverpool

Jurgen Klopp menegaskan Liverpool mampu memperbaiki masalah pertahanan mereka selepas perlawanan yang mengecewakan di Wembley, tewas 4-1 kepada Tottenham.

Liverpool telah menjaringkan 16 gol dalam sembilan perlawanan Liga Perdana Inggeris musim ini dan Spurs mengambil kesempatan daripada itu untuk naik ke tangga ketiga dalam carta.

Tottenham yang ditawarkan pada odds 11.00 untuk memenangi Liga Perdana Inggeris, menyerang di stadium negara apabila Harry Kane menambah dua gol lagi untuk musim ini, Heung-Min Son dan Dele Alli masing-masing turut menyumbang gol.

Usaha Mohamed Salah dalam separuh babak pertama adalah satu-satunya kelegaan ringan bagi penyokong Liverpool dan Klopp mengakui hanya mereka yang bertanggungjawab.

“Keseluruhan perlawanan itu adalah kesilapan kami, kami menjadikannya terlalu mudah untuk mereka,” kata Klopp.

Pasukan Anfield kini menduduki tangga kesembilan dan 12 mata di belakang pendahulu, Manchester City dengan perbezaan 2 gol, sementara hanya lima pasukan yang bolos banyak gol dalam Liga Perdana musim ini, tetapi Klopp menegaskan mereka dapat menyelesaikan masalah pertahanan mereka.

Tambah beliau: “Sudah tentu kami boleh. “Kami perlu sedar bahawa kami bertanggungjawab untuk kelemahan ini, tiada siapa lagi. Sudah tentu kami boleh dan perlu membetulkannya.”

Liverpool akan menentang Huddersfield yang baru dinaikkan, yang telah menewaskan Manchester United hujung minggu lepas, apabila mereka kembali beraksi di Anfield pada hari Sabtu.