Bernardo Silva: Portugal kelihatan mantap

By October 12, 2017



Rate this post

Bernardo-Silva-Portugal-World-Cup

Bintang Portugal, Bernardo Silva percaya pasukannya menuju ke arah yang tepat selepas menempah tempat di Piala Dunia.

Selecao meraih kemenangan 2-0 ke atas Switzerland pada hari Selasa, dengan gol sendiri dari Johan Djourou dan gol kedua dalam separuh masa kedua dari Andre Silva menyaksikan mereka mengutip mata tersebut.

Setelah ketinggalan dalam kelayakan, keputusan itu menyaksikan mereka melangkau Swiss dalam hierarki Kumpulan B dan pasukan Fernando Santos yang akan mara ke Rusia, meninggalkan lawan mereka untuk bersaing di play-offs.

Walaupun dengan kehadiran Cristiano Ronaldo, pemain Portugis itu sentiasa dilupakan dalam perjalanan mereka untuk memenangi Euro 2016 dan berharap mereka peroleh kejayaan yang sama pada musim panas akan datang.

Setelah terlepas tempat di Euro, Silva akan menumpukan untuk memajukan dirinya dalam pasukan dalam beberapa bulan akan datang selepas memainkan peranannya dalam Piala Konfederasi tahun ini.

Portugal terletak pada odds 21.00 untuk memenangi Piala Dunia, dengan prestasi terbaik mereka sebelum ini dalam kejohanan, mendapat tempat ketiga di kejohanan tahun 1966 di England.

Pemain berusia 23 tahun itu mengakui pasukannya bernasib baik pada masa-masa tertentu dalam aksi kelayakan, namun mengatakan bahawa mood yakin dalam kem itu menunjukkan mereka akan meraih satu lagi kejayaan pada musim panas.

“Kami tahu kami harus menang dan nasib yang baik dengan sokongan semua orang Portugis, kami mendapat kemenangan serta kelayakan ke Piala Dunia,” kata Silva kepada laman web Persekutuan Bola Sepak Portugis.

“Fernando Santos memberikan keyakinan kepada para pemain, dan kini kami berharap untuk melakukan kempen yang baik di Piala Dunia.”