Dana White: McGregor harus bertarung dengan Ferguson

By October 9, 2017



Rate this post

UFC-Conor-McGregor-MMA

Presiden UFC, Dana White percaya pertarungan Conor McGregor yang seterusnya mesti menentang Tony Ferguson.

McGregor belum bertarung sejak kalah dalam pertarungan tinju profesionalnya kepada Floyd Mayweather Jr pada bulan Ogos, tetapi dia dijangka akan kembali ke gelanggang (octagon) tidak lama lagi.

Seorang yang boleh dihadapi oleh pejuang MMA Ireland itu ialah Ferguson yang berasal dari Amerika, yang mempertaruhkan tuntutannya untuk bertarung dengan juara bertahan UFC Lightweight dengan mengalahkan Kevin Lee untuk meraih gelaran interim di UFC 216 pada hari Sabtu.

White tentunya berharap pertarungan antara McGregor dan Ferguson untuk berlaku, kerana beliau percaya itu adalah satu-satunya pilihan logik untuk mereka berdua.

“Tony adalah juara interim dan Conor adalah juara, itulah pertarungan yang masuk akal,” kata White.

“Pertarungan ini harus berlaku, ini tidak ‘masuk akal’, pertarungan ini harus berlaku.”

Presiden UFC itu percaya pertarungan antara mereka boleh berlaku sebelum akhir tahun 2017, walaupun kebanyakannya bergantung kepada sama ada McGregor akan mendapat kecergasan penuh tepat pada waktunya.

“Belum lagi, kami tidak membincangkannya secara khusus, tapi ya kami ada bercakap sedikit tentang hal itu,” kata White tentang kepulangan McGregor ke octagon.

“Dia mahu bertarung lagi tahun ini. Dia memang mahu bertarung lagi tahun ini, jadi dia pergi berpesta di Ibiza untuk seketika, pulang ke rumah untuk seketika, anda mesti membiarkan dia melepaskan tekanan dan kemudian memikirkannya.”