David Moyes menyesal terlepas mata

By March 20, 2017



Rate this post

David-Moyes-rues-missed-points

David Moyes berasa Sunderland telah ‘terlepas mata’ selepas seri tanpa gol pada hari Sabtu dengan Burnley di Stadium of Light.

The Black Cats gagal memanfaatkan peluang mereka semasa menentang Burnley, mengakibatkan mereka jatuh ke tangga terendah Liga Perdana Inggeris dan kini berada lapan mata dari zon selamat.

Meskipun kekurangan itu, Moyes merasakan pasukannya masih dapat mempertahankan kedudukan mereka di liga utama dan, imbas kembali pertembungan antara Burnley, pengurus dari Scotland itu mengakui pasukannya perlu berusaha lagi dalam perlawanan itu dan bukan mengalah.

“Ia satu mata terlepas pada pandangan saya,” Moyes memberitahu Sky Sports. “Tetapi saya fikir bahawa dalam permainan, dan ‘run-in’ yang kami ada, kami sentiasa akan mendapat beberapa seri.

“Saya berharap yang ini bukan seri, ada perlawanan lain yang saya harap akan mendapat keputusan seri. [Ia] adalah satu perlawanan yang saya berharap untuk mendapat tiga mata.”

Sunderland have pulled off late escapes in each of the last four Premier League seasons. While their current plight is starting to look increasingly perilous, Moyes isn’t ready to throw in the towel just yet and is looking to next month as a big one.

Walaupun situasi mereka sekarang mula kelihatan semakin bahaya, Moyes belum bersedia untuk menyerah kalah dan sedang menanti sesuatu yang mencabar bulan depan.

“Peluang sangat tipis,” kata Moyes. “Jelas kami sedang mengejar, kami bermain ‘catch up’. Tetapi bulan April kami sangat sibuk dan kami rindu Victor Anichebe, yang diharapkan akan kembali bagi perlawanan itu.

“Saya tidak fikir kami tidak percaya. Walaupun perlawanan ada di sana, Sunderland telah melakukannya sebelum ini. Saya rasa ia memberikan kami sedikit kepercayaan bahawa Sunderland boleh melakukannya sekali lagi. Jangan terkejut jika kami melakukannya. Kita mesti terus percaya.”

Sunderland berada di odds 1.06 untuk diturunkan musim ini sementara mereka berada di odds 4.33 untuk memenangi perlawanan mereka seterusnya di Watford.